Lyckligt rosa skimmer?


Firar med att skåla att Jolene är här och äter goda ostar!


Nyammad Jolene och trött mamma:-), och lingonet i pannan är kvar...
men har minskat med hälften av storleken.

Här kommer en intervju med mig själv!

Hur känns det att bli mamma?
Ofattbart, precis när Jolene kom ut kändes det så
overkligt. Men det är det i allra högsta grad:-).
Och att hon äntligen är här.

Hur var förlossningen?
Ont, ont, men snabb och jag ville ha lustgasen
hela tiden, och sen vart det epidral och smärtlindrande
spray när Jolene var på väg ut.

Vad är mysigaste med att bli mamma?
Åh det är många saker, att amma är så häftigt,
Jolene är så söööt, att jag bara dör av moderskänslor
inombords när jag ser på henne. Tycker att hon är det
vackraste som finns. Att klä henne i kläder som jag köpt
sen många månader tillbaka. Att känna doften av min bebis.
Att när hon har öppnat ögonen, känns det som en liten kontakt,
m.m. Att Henkan är så underbar och har intagit en jättebra
papparoll, han har verkligen växt i mina ögon och jag känner,
att jag älskar han ännu mer.

Idag är Jolene 14 dagar, vad har varit det jobbigaste?
Att jag inte är i fas, så mycket hormoner som hoppar omkring.
Har fått ångest ett flertal gånger och det är inte roligt. Jag
har nu insett att jag får nog leva med det i ett tag. Så jag längtar
tills det går över. Men de stunder och de dagar när jag mår helt bra
så är livet helt fantastiskt och med lilla Jolene. Jag önskar att jag kunde
fått en roligare start, men har förstått att det här väldigt vanligt.

Vad önskar du dig just nu?
Att snart få avnjuta en god middag som min sambo tillagar:-)

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Ååå gooos :-) Hoppas att du får komma i fas igen. Första tiden kan ju som du skriver vara lite turbulent men känslo/hormon-bergochdalbana! Du har ju folk omkring dig som stöttar o hjälper :-) Hade tänkt bjuda över mig själv idag men eftersom mina underverk vaknade genomsnoriga idag så är det ingen bra idé. Vi får ta det en annan gång. Mys med Jolene o krama dig själv från mig så länge! kram kram

2009-03-02 @ 10:27:25
URL: http://runtomkringmig.blogspot.com
Postat av: Anonym

Härligt Anneli!!! Själv häpnar jag fortfarande över att vara mamma: är den långe gänglige (och oerhört stilige) tonåringen verkligen min son? Och är den bestämda 9-åringen i page min dotter? Förälderaskapet är helt fantastiskt! Njut av varje sekund - snart flyttar hon hemmifrån! :) KRAM

2009-03-02 @ 10:57:50
Postat av: lisbeth

Härligt Anneli!!! Själv häpnar jag fortfarande över att vara mamma: är den långe gänglige (och oerhört stilige) tonåringen verkligen min son? Och är den bestämda 9-åringen i page min dotter? Förälderaskapet är helt fantastiskt! Njut av varje sekund - snart flyttar hon hemmifrån! :) KRAM

2009-03-02 @ 10:58:33
Postat av: Anonym

Hej hej!

Vad fina ni är allihop!

Krama Henkan och Jolene från mig!

"bonus-farmor" Titti

2009-03-02 @ 12:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0