Miljöombyte


Charmigt torp på utsidan, men hemskt på insidan-


Vår lilla lada där vi bodde.

Då har vi varit nästan en vecka på Öland, jag packade
allt dagen innan vi skulle åka. Var lite stressad om allt kom
men, med facit hand när vi kom hem så tog vi med lite för mycket
saker, speciellt till Jolene. Men det var ju första gången vi
var hemifrån så länge så man lär sig.
Det var jätteskönt och det funkade hur bra som helst för mig,
nu har jag fått blodad tand och vill ut och resa igen.

Fast det började mindre bra när vi kom fram
sent på kvällen, och vi insåg att lägenheten var ett torp
som inte var renoverat sen 1800-talet typ. Det kan absolut
vara charmigt och mysigt med det också, men det här var
inte i den genren. Utan jag fick känningar av min allergi mot
damm och mögel, så vi fick byta boende på en gång. Och
det var tur att uthyraren hade ett mycket nyare och bättre
boende i en inredd lada. Tina, Hasse, Jenna och lilla Ludde
hade inte ett så kul boende heller. Men de bytte till en jättebra
stuga på Böda Camping fem kilometer från vårt boende, så
vi var hos dem varje dag :-)

Övrigt så var inte vädret så bra, men vad gjorde det när vi hade så bra och
trevligt resessällskap och träffade många trevliga människor, det är ju
ändå det i slutändan som gör att man vill tillbaka till ett ställe och god mat,
så funkar jag. Och det var så skönt att byta miljö. Jolene var jättesnäll
att åka med, hon klagade nästan inte en enda gång på hela resan ner.


Jolene och Ludde är med och "lyssnar" på en show på Böda.


Griset och Lammet en restaurang på Öland, mycket gött :-).


Pappa och Jolene på stranden på Böda, sötisar.


Kommentarer
Postat av: jorma

läckert

2009-07-28 @ 19:50:16
Postat av: LINA

oh älskar lammet o grisen på Öland, var inte igår jag var där men förstår att det fortf. håller charmen=) Mumms. KRAM

2009-07-30 @ 17:01:39
URL: http://lineen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0