Precious är tillbaka

image4
Precious har varit på verkstad en månad, så nu kan jag börja blogga igen.

När man översätter ordet precious på www.språkrådet.se så kommer översättningen upp; dyrbar, värdefull. Och det är precis vad min laptop är för mig. Jag brukar gå hemma och skämtsamt säga till min sambo och studentvänner med hes röst.

 - Precious.

Precis som Gollum eller Sméagol, som han egentligen heter i fortsättningen om Sagen om ringen. Första dagen när jag kom hem med laptopen så gick jag runt och bara sken, och visade för min sambo gång på gång hur fin min nya laptop är. Till slut så konstaterade han att jag nog var en prylbög. Men det kunde inte jag hålla med om. Helt enkelt för att jag är en tjej. Då vart min sambo tyst en sekund och tyckte jag var en sakläbb istället. Jag asgarvade och kunde glatt konstatera att han just myntat ett nytt uttryck för den materiella tjejen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0