Yr i huvudet!!!

Då har jag varit och tjuvtränat på förlossningssalen.
Häromdagen så tyckte jag efter tre dagar, att nu ska jag
nog ringa och fråga vad man kan göra åt min yrsel
och flåsighet gånger hundra. När jag under samtalet
reste mig upp för att ändra position fick jag en sådan
yrsel att jag försvann i huvudet, det kändes nästan som att
jag skulle svimma.

Barnmorskan tyckte att jag för säkerhetsskull skulle
komma in och ta en koll. Och det gjorde vi. Vi fick
mäta bebbens hjärtrytm och se om jag hade förvärkar.
Men det kände jag att jag inte hade.

När jag började bli uttråkad och ville åka hem för det
tar ju tid ibland att en läkare kommer förbi, speciellt när
det är helg, för jag tyckte att de kommer
inte hitta nått i alla fall.

Min teori är att bebben har flyttat sig
så att det trycker på någonstans, vilket gör att jag känner mig halv
svimfärdig emellanåt. Och precis innan läkaren kommer
så hör jag från salen bredvid att en baby precis förlösts och
tar sina första skrik, då kunda jag inte annat än att bli tårögd
och inser att snart är det dags.

Och vad sa läkaren? Inget förstås!!!:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0