Ett "litet" lingon i pannan!


Det är verkligen några saker som förvånar mig i graviditeten.

1. Jag trodde att absolut att jag skulle ha gått upp mycket mer
     i vikt vid det här laget, men det har gjort att jag älskar när någon
     tilltalar mig tjockis, för då tycker att då har nog bebben växt som
     den ska.

2. Jag var helt övertygad att jag skulle få många åderbråck på
     benen, men inte ett enda. Däremot har hormonerna gjort att
     ett synligt blodkärl i pannan har växt sig jättestort och nu är det lika stort
     som ett lingon. Det gömmer jag bakom ett plåster och inväntar
     att det ska försvinna efter graviditeten.

3. Ytterligare så trodde jag att jag skulle få hudbristningar på magen,
     men inte ett enda har dykt upp.

Allt det här är ju bagateller, men som sagt var det förvånar mig, för en del
menar på som din mor var, så brukar man också bli. Och hon fick allt
av ovanstående (inte lingonet). Men nu vet jag att det inte stämmer,
utan jag brås väl på några andra gener:-). En fördel med att vara lite
äldre är att de värsta hormonnivåerna är som värst i 20 årsåldern, och 
det är då man oftast får hudbristningar. Men det är ju individuellt.

Ja så mitt "lilla" lingon i pannan är ju ingenting mot det andra som
jag trodde jag skulle få. Det får en tacka för!

Kommentarer
Postat av: lisbeth

Hello! Vet du - jag har aldrig känt mig vackrare än när jag var gravid! Stor och stolt och alla bristningar bleknade. Vagga på nu tjockis - snart är det över! kram

2009-01-20 @ 12:59:01
Postat av: Annelie

Lisbeth, du är alltid snygg både på insidan och utsidan:-)

2009-01-21 @ 08:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0