Moderskapsintyg

Tänk att man får ett moderskapsintyg när man har gjort sitt ultraljud av barnmorskan,
och det ska skickas till försäkringskassan för uträkning av föräldrapenning. Ja det kommer
att bli intressant och se om jag får några pengar, har ju pluggat i några år nu.

Jag suger lite på orden, föräldra och moder, hmm , jag börjar förstå nu att jag ska bli
mamma och nedkomsttiden är beräknad till 4 februari. Sista veckorna har jag börjat
kollat runt på alla möjliga barngrejor. Det känns jättekul och jag skulle vilja köpa allt.
Men det går ju inte när man är student. Jag känner mig förälskad i den lilla i magen,
konstigt med tanke på att det fortfarande så abstrakt. Det kanske funkar så för några
väntande?

När jag var hos barnmorskan idag så vägde jag mig och jag har gått upp 2kg, och om
några dagar har jag gått halva tiden, eller halvlek som jag brukar säga till min underbara
sambo. Vad fort tiden har gått....

Jag är förvånad för jag trodde att jag skulle gå upp jättemycket på en gång.......men det
 kommer väl;-). Jag behövar nog inte vara ett dugg orolig att det inte händer. hihi.

Kommentarer
Postat av: Mia

hej...mamma Annelie hmmm far jag saga det an?

Jag tror nog att du njuter av det ordet med tanke pa ovan....

oj vad smart du ser ut fortfarande usch det ar annat an vad jag visade runt speciellt andra gangen!

Tyvarr forsvann det inte riktigt!! ler men jag har inte sa mycket tid att tanka pa just den saken och njuter det gor jag varje dag i alla fall...ler igen

det ar bra att du inte koper for mycket innan "pricken" ar har....av erfarenhet vet jag att mycket ar valdigt onodigt.....aven om en sang kan va bra!!

minns du.... Josefine fick sova i resvaskan den forsta veckan i min lilla lagenhet!! hi hi

naja nu maste jag fa lite somn innan de 4 sma benen jagar upp mig!! KRAMAR MIA (saknar dig)

2008-09-23 @ 06:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0