Mentor och Adapter


Focus on safety omboard/ Pricken och jag på rundvandring på Sakab!

Efter att ha anmält mig till mentorprogrammet på universitetet, så var det
dags för mig att träffa min mentor personligen. Jag begav mig igår ut till
Sakab och mötte A som är informationschef. Vi träffades i flera timmar och tiden
gick väldigt fort.

Att jag anmält mig till mentorprogrammet är för att kunna lära känna
nya företagskulturer och hur en informatör arbetar, det är givetvis
annorlunda uppdelat på olika arbetsplatser.

Efter att vi samtalat i över en timme om både arbete och studier så var det
dags för en rundvandring. A informerade om hur Sakab tar hand om allt farligt
milljöavfall på området. Min största förvåning och okunskap var att de omsatte
det mesta till energi i form av fjällvärme och el. Tänk att farligt avfall kan bli något
positivt.

Efter vårt första möte är jag väldigt postivt inställd och känner att det här
kommer att bli kul år med min mentor, även om branchen är så långt ifrån
böcker och kläder jag någonsin kan komma ifrån, vilket jag trivts otroligt bra
att jobba/r med. Men jag måste vidga mina vyer och tänka på att jag ska bli
kvar här i Örebro och då lära känna arbetsmarknaden och inte vara fokuserad
på bokbranschen, för nu är det nya tider....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0