Trött på trasig dator



Nu är det tredje gången som jag har min Precious (datorn)
på lagning. Och som vanligt är det moderkortet som de har
bytt. Idag kände jag att min tålamod började ta slut. Jag menar
det är c-uppsats tider och det är bra att ha en laptop att skriva
på i mellan varven....

Jag ringde och frågade service stället varför det är så här med datorn.
Och fick till svar att just den här modellen har problem med moderkortet.
Därför att HP ville göra en miljövänligare variant och då håller tydligen
inte lödningarna.på moderkortet.
Jaha, men om de då byter ut moderkortet, så borde de inte stoppa in en liknande
för då händer ju samma sak...

Men jag har inte tid eller lust att forska vidare i det. Imorgon ska
Presios komma hem, och händer det minsta lilla igen, att den inte
funkar, så blir det en ny enligt tre årsgarantin. Ja det är ju bara hoppas
man slipper det krånglet, och i sådana fall kommit ihåg att göra en backup!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0