Relationer

Att få barn är ju en stor omställning för alla parter
i förhållandet, och det har faktiskt gått bra för oss.
Men sista månaden har vi blivit mer sura och irriterade
på varandra. Mycket handlar som vanligt att man
tappar kommunikationen. Jag antar att det ska vara på ett
visst sätt, men så tänker ens partner på ett helt annat och
då blir det lätt besvikelser och surigheter.

Lösningen den här gången, efter att vi två ggr på en
vecka inte nådde fram till varandra, gav jag som förslag
att vi kanske skulle ordna barnvakt och ha en dejt
på tu man hand. Idén tyckte Henkan var bra, så en vecka
senare, kom min sambo hem med färska havskräftor och
räkor, direkt från Göteborg.

Min mamma kom och tog Jolene, och vi trippade över till hennes
lägenhet, hon bor väldigt nära, rakt över gatan. Och där njöt
jag i fulla drag av att äta gott och ta ett glas vin, jag som inte
knappt luktat på korken, blev lagom fnittrig. Vi hade det jättemysigt
och gick hem efter fyra timmar och hade "tankat" relationen för
den här gången.


Jolene tränar magmuskler


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0