En gåva från ovan?

I morse vaknade jag halv sex och det var inte Jolene
som väckte mig för en gångs skull, utan det krafsade
ordentligt på fönstret. Min första tanke var att det var
en fågel, yrvaken som jag var, nästa tanke att det var vår katt
som försökte ta sig ut. Så då vaknade jag till lite grann och såg
att ingen Pepsi i sovrummet syntes till. Men krafsandet fortsatte och
jag drog upp rullgardinen, och där stod en svart katt med halva
huvudet på väg genom fönstret.


Morgonbesök

Jag blev rädd och trodde av någon konstig anledning att Pepsi
tagit sig ut, och hade klarat sig från att ramla ner från tredje våningen.
Snabbt öppnade jag fönstret och släppte in Pepsi, men insåg att
jag sett fel (fortfarande yrvaken) det var ju en liten kattunge som
rymt hemifrån. Oh så söt, det var en liten tjej konstaterade jag.
Efter hon gått en liten upptäcksfärd i sovrummet och det inkluderat väckt
Jolene så gick jag till min sambo och gav henne till
honom, han blev stormförjust och gick upp och kokade
torsk.

Snabbt fick hon det tillfälliga namnet Ingrid, som sedan gick över
till Festis :-). Vi satte upp lappar  och lite senare på dagen
hörde ägaren av sig, och var så ångerfull att hon glömt fönstret öppet.
De hade partat och inte tänkt på det, kul att de hade roligt en måndag ;-)


Vår tillfälliga gäst Festis

Kommentarer
Postat av: Isabella

Vad roligt att ni fick lite besök :)

Hur reagerade Pepsi när det kom en annan katt?

Hur står det till annars med dig, vi måste ju fika någon dag ha det bra hälsa familjen kram

2009-08-25 @ 20:42:46
Postat av: Annelie

Ja Isabella, nu var det jätte länge sedan, dags för en fick absolut :-). kram

2009-08-26 @ 15:07:54
Postat av: Malin Torstensson

Ha ha dessutom roligt att ni kokade torsk på morgonen..eller var det till katten?

2009-09-08 @ 10:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0